Każdy właściciel stron internetowej, sklepu internetowego bądź ogólnie rzecz biorąc firmy działającej online zadaje sobie pytanie w jaki sposób zwiększyć ruch na mojej stronie www. Z pomocą przychodzi tu marketing internetowy, są to przede wszystkim działania związane z reklamą w wyszukiwarkach tzw. sem czyli reklama w Google Ads i/lub pozycjonowanie witryny www w wyszukiwarce.
Oczywiście można do tego grona dodać również inne metody jak chociażby reklama w popularnych serwisach typu social network albo w regionalnych lub ogólnopolskich portalach internetowych, które odwiedzane są co miesiąc przez miliony ludzi. Reklama Google Ads działa prawie natychmiast po uruchomieniu kampanii i płaci się w tym przypadku za kliknięcia w reklamę – te kampanie określa się angielskim skrótem PPC. Opłata za kliknięcie jest różna w zależności np. od ilości konkurentów. Natomiast pozycjonowanie witryny (czyli SEO) nie działa od razu – trzeba uzbroić się w cierpliwość, gdyż skutki tych działań można zazwyczaj oglądać po kilku tygodniach albo miesiącach, w zależności od konkurencyjności fraz, na które pozycjonowana jest nasza strona internetowa. Dzięki reklamie nasza strona www i marka będzie coraz bardziej popularna, będzie rosła świadomość naszej marki wśród konsumentów.
Aby jeszcze bardziej polepszyć wizerunek firmy można skorzystać z usług firmy typu , która zajmie się na przykład utworzeniem logo, pozytywnym wizerunkiem naszej działalności. W praktyce tego typu agencje mogą zajmować się również szerszą działalnością taką jak wspomniana wyżej reklama i poprzez to wprowadzenie marki na rynek.